Przejdź do głównej zawartości
Wczytywanie...

Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury

O nas

Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury wpisana jest do Rejestru Instytucji Kultury Starostwa Powiatowego w Zakopanem pod numerem E.1. Jej główne zadania to: prowadzenie wielokierunkowej działalności uwzględniającej indywidualne i zbiorowe formy uczestnictwa w kulturze, organizacja imprez kulturalnych, promocyjnych i rekreacyjnych, promocja produktu turystycznego, regionalnego i kulturowego Podhala. Działania te prowadzone są w ścisłej współpracy z samorządami Gmin wchodzących w skład Powiatu Tatrzańskiego oraz innymi instytucjami i stowarzyszeniami.

Środki na działalność statutową Tatrzańskiej Agencji pochodzą  z dotacji przyznanej w budżecie Powiatu, od samorządów lokalnych oraz z  zagranicznych programów pomocowych. Agencja czerpie również korzyści z działalności gospodarczej, polegającej między innymi na prowadzeniu domów wypoczynkowych "Jasny Pałac" i  "Wanta", organizowaniu i umożliwieniu organizacji akcji promocyjnych oraz wynajmie i dzierżawie własnych składników majątkowych.

Podstawowym celem statutowym Tatrzańskiej Agencji jest promocja kultury Podhala, tworzenie, ochrona, udostępnie różnorodnych warości i dóbr kultury oraz prowadzenie Centrum Produktu Refionalnego w formie ośrodka badań i dokumentacji w dziedzinie kultury.

Do zadań Tatrzańskiej Agencji należy:

  1. Prowadzenie wielokierunkowej działalności uwzgledniającej indywidulane i zbiorowe formy uczestnictwa w kulturze.
  2. Organizacja imprez kulturalnych, promocyjnych i rekracyjnych
  3. Podejmowanie przedsięwzieć lokalnych, krajowych i międzynarodowych w procesie integracji europejksiej w zakresie działalności statutowej
  4. Promocja produktu turystycznego, regionalnego i kulturalnego Powiatu Tatrzańskiego
  5. Współdziałanie z samorządami, placówkami oświatowymi, instytucjami oraz stowarzyszeniami w celu włączenia ich ofert w system promocji walorów kulturowych i turystycznych Powiatu Tatrzańskiego
  6. Świadczenie usług hotelarskich i gastronimicznych jako przykładu innowacyjności w obsłudze ruchu turystycznego
  7. Prowadzenie wspólnej promocji regionu na podstawie porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.

 

Szczegółowy zakres działania Tatrzańskiej Agencji stanowi:

  1. Prowadzenie Centrum Produktu Regionalnego, 
  2. Informowanie o walorach produktów regionalnych i lokalnych, jak i uczestniczenie w procesie ich zgłaszania, rejestracji i kontroli funkcjonowania krajowych i europejskich znaków jakości
  3. Wydanie opinii, ekspertyz i certyfikatów w zakresie produktów regionalnych 
  4. Prowadzenie doradztwa i wspomaganie inicjatyw gospodarczych w zakresie działalności związanej z promocją produktów regionalnych,
  5. Prowadzenie Tatrzańskiego Centrum Turystyki, w tym prowadzenie działaności gospodarczej w zakresie usług hotelarskich i turystyki
  6. Organizacja imprez kulturalnych, turystycznych i gospodarczych na terenie Powiatu Tatrzańskiego,
  7. Organizacja bazy danych z zakresu kultury, turystyki oraz gospodarki turystycznej
  8. Organizowanie imprez o charakterze masowym, konferencji, wystaw, pokazó, kursów, konkursów i targów,
  9. Działanie na rzecz turystycznego wizerunku Powiatu Tatrzańskiego poprzez udział w targach i wystawach turystycznych, wydawnictwa turystyczne, organizację projektów turystyki aktywnej, współpracę z Polską Organizacją Turystyczną i innymi Organizacjami Turystycznymi,
  10. Realizacja usług w zakresie: reklamy, kultury, oświaty i edukacji, poligrafii, internet, rozrywki i kultury fizycznej
  11. Działalność impresaryjna w zakresie kultury
  12. Organizacja własnych wydawnictw oraz współpraca z mediami regionalnymi
  13. Pozyskiwanie środków pieniężnych na finansowanie konkretnych przedsięwzieć, w tym dotacji o subwencji pochodzących z funduszy ministerialnych i organizacji europejskich,
  14. Współpracowanie z organizacjami sektora non- profit (stowarzyszeniami i fundacjami zajmujacymi się promocją i kulturą Podhala,
  15. Prowadzenie Centrum Promocji Tatrzańskiej
  16. Prowadzenie działań w ramach partnerstwa publiczno - prywatnego