Za nami posiedzenie Kapituły znaku Marka Tatrzańska. W obecności Wicestarosty Powiatu Tatrzańskiego - Władysława Filara rozpatrzono, a następnie oceniono 13 złożonych wniosków za rok 2020.
1 czerwca 2021r. o godzinie 12:00 w siedzibie Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury, D.W. „Jasny Pałac” odbyło się posiedzenie Kapituły Marki Tatrzańskiej. O przyznanie prestiżowego certyfikatu starano się w trzech kategoriach: artykuły spożywcze, wyroby i produkty rękodzielnicze, usługi gastronomiczne, handlowe, noclegowe i inne na terenie Powiatu Tatrzańskiego.
Kapituła obradowała w składzie :
We wtorek, podczas posiedzenia omówiono i oceniono łącznie 13 wniosków. Rozważania rozpoczęto od prezentacji artykułów spożywczych, gdzie o certyfikat Marki Tatrzańskiej ubiegało się 4 nominowanych:
Kapituła oceniając powyższe produkty, brała pod uwagę między innymi ich wykonanie, sposób, w który przyczyniają się do odpowiedniego promowania Powiatu Tatrzańskiego, oraz to czy tworzone są wedle zasady „przyjazny dla środowiska”. Zgromadzeni zadecydowali również o konieczności zmiany kategorii dla nominowanego OSCYPKI.pl będącego bardziej usługą, niż artykułem spożywczym.
Następnie rozpatrzono kategorię drugą: wyroby i produkty rękodzielnicze, gdzie złożono 6 wniosków:
Rozpatrzenie powyższych nominacji przyczyniło się do wielu owocnych dyskusji na temat rzetelnego promowania tradycji Podhala w Internecie, jako głównym źródle wiedzy współczesnej młodzieży. Postawiono wyraźne granice pomiędzy folkiem a folklorem, jak również dywagowano nad samym rozumieniem sposobu oceny rękodzieła. Postanowiono też zmienić kategorię oceny nominowanego TatraArt na usługi, ze względu na charakter tej działalności.
Ostatnia rozpatrzona kategoria dotyczyła szeroko pojętych usług na terenie Powiatu Tatrzańskiego. Podczas oceny nadesłanych wniosków zwracano ogromną uwagę na wartość działań danej usługi dla Powiatu Tatrzańskiego, a także jego mieszkańców. Podczas posiedzenia zaprezentowano 3 wnioski w tej kategorii, a wśród nominowanych znaleźli się:
Kapituła zmierzając do końca posiedzenia podsumowała wynikłe we wcześniejszych dyskusjach wnioski, a także przyjrzała się zasadności istniejących poszczególnych kategorii Marki Tatrzańskiej. Zwrócono również uwagę na prężnie rozwijające się działania marketingowe oraz cyfryzację wielu działalności. A także zaapelowano do gmin, ośrodków kultury na terenie Powiatu Tatrzańskiego do promowania swoich, często skromnych twórców, których działania zasługują na znaczące wyróżnienie.